تور گردشگری در دل طبیعت زیبای چک

این فعالیت‌ها می‌توانند شامل بازدید از جاذبه‌های گردشگری محلی، تجربه فرهنگ و غذاهای محلی، خرید و اقامت در هتل‌ها یا مکان‌های اقامتی مختلف باشد. گردشگری نقش مهمی در رونق اقتصادی و تبادل فرهنگی بین ملت‌ها دارد و برای توسعه صنعت گردشگری مهم است.

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

تور گردشگری در دل طبیعت زیبای چک

۲ بازديد

اما قیمت، همواره یکی از تاثیرگذاری‌ترین عوامل برای انتخاب تور به شمار می‌رود. با توجه به اینکه در حال حاضر (شهریور ۱۴۰۱) قیمت هر یورو نزدیک به ۳۰ هزارتومان می‌باشد و اگر میانگین قیمت تورهای تک مسیره اروپا را ۱۵۰۰ یورو در نظر بگیرید، نزدیک به ۴۵ میلیون تومان هزینه یورویی سفر شما (بدون احتساب هزینه پرواز و هزینه‌های خوراک و خرید) خواهد بود. این رقم در صورتی که تور شما، تور ترکیبی اروپا (بیش از یک کشور) باشد، قطعا افزایش خواهد داشت.

کشور چک یکی از پرطرفدارترین کشورهای قاره اروپا به شمار می‌رود که بدون‌شک با وجود قلعه‌ها، و مناظر فرهنگی و تاریخی منحصربه‌فرد آن، قطعاً شایسته کاوش و بازدید است.

با رزرو تورهای چک می‌توانید از این مناظر شگفت‌انگیز دیدن کنید. سفر به چک می‌تواند خاطره‌انگیزترین سفر زندگی‌شما شود.

در ادامه به بررسی جاذبه‌های گردشگری و هزینه‌های اقامت درچک می‌پردازیم؛

جمهوری چک دارای بیشترین تراکم قلعه در تمام اروپا است. در واقع، بیش از  دو هزار قلعه در سراسر این کشور وجود دارد  که برخی از آنان در شرایط عالی و  برخی فقط ویرانه هستند. بزرگترین مجموعه قلعه جهان در پراگ است و این کشور همچنین خانه برخی از قدیمی‌ترین قلعه های جهان است . دو قلعه کارلشتین و ویرانه های قلعه تروسکی در ابتدای دهه 1300 ساخته شدند.

برای خرید هر محصول، خواندن نظرات کسانی که از آن محصول یا خدمت استفاده کرده‌اند، بهترین راهنما خواهد بود. ایوار به صورت آنلاین، نظر تمام مسافران تورهای اروپا را بر روی وبسایت خود قرار داده است. این نظرات بدون سانسور بوده و همه مسافران می‌توانند نظرات خود را بر روی وبسایت درج نمایند. خواندن کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی و دیدگاه‌های شرکت بر روی پروفایل گوگل، راهنمای دیگر شما برای انتخاب مناسب یک تور اروپایی است.

هر فصل، زیبایی‌های خاص خود را دارد. اگرچه گرمای شدید هم عاملی برای افت کیفیت یک تور محسوب می‌شود، اما به هرحال تابستان فصل پررونق اروپا به حساب می‌آید. علاوه‌بر امکان استفاده از تفریحات آبی، نیازی به حمل لباس‌های زمستانی ندارید و می‌توانید لذت بیشتری را تجربه کنید. اما این نکات، دلیلی بر زیبا نبودن اروپا در فصول پاییز و زمستان نیست. علاوه‌بر هزینه کمتر سفر در فصل‌ها، دیگر خبری از صف‌های طولانی جاذبه‌ها نخواهد بود و شما با پوشش مناسب، می‌توانید همان لذت را البته با هزینه کمتر از سفر خود ببرید.

کوتنا هورا این شهر کوچک که در حدود 90 دقیقه دورتر از پراگ قرار دارد، به دلیل قرار گرفتن در استخوان‌کده سدلک ( نام مستعار کلیسای استخوان) معروف است. استون‌خانه یک کلیسای کوچک است که استخوان‌های بین چهل تا هفتاد هزار نفر را در خود جای داده است .استخوان‌هایی که برای تزئین دیوارها، ایجاد لوسترها و حتی یک نشان استفاده می‌شده است. استخوان‌ها بیشتر متعلق به افرادی است که در طول طاعون سیاه که در قرن چهاردهم به اروپا رسید، مرده‌اند، البته اسکلت‌های دیگری نیز به گور دسته جمعی پشت کلیسا یک قرن بعد و در طول جنگ‌های هوسیت اضافه شد. کوتنا هورا همچنین خانه یکی از مشهورترین کلیساهای گوتیک در کشور و کلیسای سنت باربارا، یک میراث جهانی یونسکو است.

در حالی که پارک های طبیعی بسیاری در سراسر اروپا وجود دارد، تنها تعداد کمی از آن‌ها با ابهت‌تر و منحصر به فردتر از بهشت بوهمی هستند. بهشت بوهمی که در شمال کشور چک قرار دارد، اولین ذخیره‌گاه طبیعی چک بود و امروزه نه تنها شامل هزارتوهای صخره‌ای ماسه‌سنگ (مشهورترین ویژگی‌ پارک)، بلکه ویرانه‌های قلعه، مسیرهای پیاده‌روی فراوان و غارهای دولومیت بوزکوف است. بزرگ‌ترین دریاچه زیرزمینی چک نیز در اینجا قرار دارد.

فرانتس کافکا یکی از استادان رئالیسم جادویی در پراگ به دنیا آمد و تمام عمر خود را آنجا گذراند. اگرچه کافکا بیشتر به خاطر کتاب مسخ (درباره مردی که از خواب بیدار می شود و متوجه می شود که تبدیل به حشره شده است) شناخته شده است، اما بسیاری از آثار ادبی مهم دیگر از جمله دادگاه و قلعه را نیز نوشته است. می‌توانید محاکمه کافکا را در سراسر پراگ وهمچنین در موزه او، در بنای برنزی فرانتس کافکا که در گوشه خیابان دوسنی و وزنسکا نشسته است و حتی در داخل کافه لوور پیدا کنید.

چک پر از مناظر تاریخی و مناطق حفاظت شده است، بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از آنها به عنوان سایت‌های یونسکو معرفی شده اند. در سایت‌های تعیین شده یونسکو، فرصتی برای دیدن تاریخ به اشکال مختلف دارید. مراکز تاریخی پراگ، کوتنا هورا، تلچ و چسکی کروملوف همگی در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. ستون تثلیث مقدس در اولوموک و منطقه حفاظت شده دهکده تاریخی هولاسوویسه نیز همینطور است. این فهرست همچنین شامل منظر فرهنگی لدنیس-والتیس، یک مجموعه و منظره فرهنگی-طبیعی می‌باشد.

منبع: رز بلاگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.